Budapeşte Festival Orkestrası’nın şefi Gabor Takacs-Nagy’ydi
Cemal Reşit Rey Konser Salonu son yıllarda yapılan kongre merkezleri gibi değil, gerçek konser salonu olarak inşa edilmiştir. İstanbul’un en seçkin merkezlerinden birinde, Nişantaşı’ndadır. 900 kişiye kadar dinleyici alır. 1990’lı yıllarda bu salon ülkemizde ilk kez dünyanın en ünlü sanatçılarını ağırlamıştı. Hem klasik müzik dalında, hem Türk müziği hem de caz müziği dalında seçkinleşti. Sonra değişen belediyenin değişen kültür anlayışıyla bu merkezden sanatseverlerin ayağı kesildi. Çünkü salon, içinde her türlü etkinlik yapılan bir panayır yerine dönmüştü.
Şimdi CRR’de yeni umutlarımıza kapı açan dinamik bir yönetici var: Ozan Binici. Türk musikisi konservatuvarında kompozisyon okumuş. Kent orkestrasında aranjörlük ve direktörlük yapmış. Evrensel sanatı, klasikleşmiş müziği sunarken kültürlü bir izleyici kitlesini hedefliyor. Bir buçuk yıldır giderek daha düzeyli programlar oluşturmak peşinde. Nisan-mayıs kataloğuna bakınca bunu görüyorsunuz. Özellikle dünyaca ünlü Budapeşte Festival Orkestrası’nı 2014’te CRR’nin yerleşik orkestrası olarak ilan etmesi, bu harika topluluğu üstün şef ve solistlerle birkaç kez davet etmesi salona yepyeni bir soluk getiriyor. Topluluk ilk konserini tarihi şef Ivan Fisher ile ocak ayında vermişti. Geçen hafta onları adeta büyücü bir şefin yönetiminde izledik: Gabor Takacs-Nagy. Alışageldiğimiz tempoları ve girişleri veren duru şeflerden biri değil, beden dilini zerafetle kullanarak topluluğu müziğin içine çeken bir sihirbaz. Orkestra üyeleri de yapıtları öylesine öğrenmişler ki, onlar da sadece şeflerinin dansıyla kanatlanıp uçuyorlardı.
Macaristan’ın usta piyanisti Dezsö Ranki, Mozart’ın 24. konçertosuyla konserin solistiydi. Mozart çalmanın özelliklerini çok iyi bilen, gösterişten uzak, piyanonun derininde çalan usta bir piyanist.
Budapeşte Festival Orkestrası gelecek mevsim, ekim ve aralık aylarındaki konserlerinde bir Türk bestecisi de çalacak. Keşke o yapıtı yurtdışındaki turnelerinde de programa alsalar. Salondaki etkinlikler arasında her ay piyanist Manafov’un hazırladığı Çocuklar ve Gençlerle Müziğe Yolculuk programı bir öğlen etkinliği olarak yer alıyor. CRR Salonu’nun nisan-mayıs kataloğunu edinin. Mutlaka birkaç konser ilginizi çekecektir. Hele Ozan Bilici’nin öngördüğü gibi salonun halıları, koltukları yenilenip, kitap satış köşesi ve kantini de iyileştirilirse İstanbul bu güzel mekâna yeniden kavuşacak.
Neve Şalom Sinagogu’nda müzik
Dünyanın birçok kentinde ibadethaneler konserlere açılmıştır. O binalar doğal akustikleri, içlerinde bulunan org ve korolarla kendilerine özgü ortam yaratırlar. Aya İrini’den başlayarak, St. Antuan Kilisesi, Sveti Stefan Bulgar Kilisesi, Alman Protestan Kilisesi, Surp Vortvots Vororman Kilisesi, St.Espirit bugüne dek nice konserin mekânı oldu. Ancak Neve Şalom Sinagogu Hakan Erdoğan’ın bu yılki Bach Günleri konserleriyle ilk kez kapılarını dinletilere açtı. Yarın akşam kemancı Alexandru Tomescu’nun solo resitali var. Stradivarius kemanı Bach ve Ysaye’nin solo sonatlarında bir orkestra gibi tınlayacak.
>Şimdi CRR’de yeni umutlarımıza kapı açan dinamik bir yönetici var: Ozan Binici. Türk musikisi konservatuvarında kompozisyon okumuş. Kent orkestrasında aranjörlük ve direktörlük yapmış. Evrensel sanatı, klasikleşmiş müziği sunarken kültürlü bir izleyici kitlesini hedefliyor. Evrensel sanatı, klasikleşmiş müziği sunarken kültürlü bir izleyici kitlesini hedefliyor.