Robot Teo, Orkestraya Karşı

ERSİN ANTEP

Defter

4 Nisan’da başlayacak 32. Uluslararası Ankara Müzik Festivali, ilginç ve keyifli etkinliklere evsahipliği yapacak. Bir robot, festival kapsamında konser verecek. Üstelik, sahnede tek başına olmayacak. Mozart’ın piyano konçertosunu, şef Ertuğ Korkmaz idaresindeki Orkestra Akademik Başkent ile seslendirecek. Sevda Cenap And Müzik Vakfı’nın Sabancı Vakfı desteğiyle düzenlediği Festival, 30 Nisan’da sona erecek.

İtalyan Matteo Suzzi’nin geliştirdiği, insandan daha hızlı hareket ederek piyano çalabilen robot Teotronica, Mozart’ın 23 numaralı La majör piyano konçertosunu seslendirerek bir ilke imza atacak.

Sabancı Vakfı ile Kavaklıdere Şirketler Grubu’nun ana destekçisi olduğu festival, 4 Nisan’da Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası’nın şef Ender Sakpınar idaresinde vereceği ve Keman Sanatçısı Nicolas Koeckert’in solist olarak yer alacağı anlamlı açılış konseri ile başlayacak. Anlamlı, zira festivalden Ankara’nın dolunaylı göğüne yükselecek ilk notalar; geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz Ankaralı Besteci Ertuğrul Oğuz Fırat’ın Op.20 “3 Kırın” adlı eserinden “Manuel de Falla anısına” başlıklı birinci bölümü olacak ve bu icra eserin dinleyiciyle ilk buluşması, yani dünyaya gelişi anlamını taşıyacak. Türkiye’nin ilk kadrolu Büyükşehir Belediye Senfoni Orkestrası olan topluluk, 2013 yılında Andante Dergisi Donizetti Ödülleri’nde Yılın En İyi Orkestrası ödülüne layık görülmüştü. Orkestra halen çalışmalarını Klarnet Sanatçısı Gülriz Germen’in sanat yönetmenliğinde, Ender Sakpınar’ın sanat danışmanlığında ve Seyfi Artar’ın müdürlüğünde sürdürüyor.

 7 Nisan’da Çin Henan Müzesi Huaxia Antik Müzik Topluluğu, 8 Nisan’da robot Teo ve Orkestra Akademik Başkent, 9 Nisan’da geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz en önemli Bas Opera Solistlerinden biri olan Devlet Sanatçısı Ayhan Baran’a saygı konserinde ülkemizin değerli Bas’ları, 10 Nisan’da Barok Aryalar başlıklı etkinlikte Bilkent Senfoni Orkestrası, 11 Nisan’da Genç Klasik Gitaristler, 13 Nisan’da Devlet Opera ve Balesi Orkestra sanatçılarından yakın zamanda kurulan Orkestra Ankara ve Korno Sanatçısı Cem Akçora, 14 Nisan’da MUSMA V adıyla tanınan ülkemizin önemli icracılarının bir araya geldiği Nefesli Çalgılar Beşlisi, 15 Nisan’da uluslararası üne sahip Çellist Daniel Müller Schott ve Piyanist Lauma Skride, 17 Nisan’da Genç Yıldızlar, 18 Nisan’da Fado ile anılan Cristina Branco, 20 Nisan’da Türk Keman Virtüözü Cihat Aşkın ve değerli Piyanist Zeynep Üçbaşaran ile Mozart Gecesi, 21 Nisan’da Viyana Çocuk Korosu, 22 Nisan’da London Brass adlı bakır çalgılar grubu, 24 Nisan’da Eric Alexander Jazz Quartet, 27 Nisan’da Moldova’dan Yerel Renkler “JOC”, 28 Nisan’da yaşamlarını yurtdışında sürdüren piyanist kardeşler Ferzan-Ferhan Önder ile özgün çalışmaları ile bir marka haline gelen Borusan Quartet, 29 Nisan’da Debussy Quartet ile Circa Akrobatik Dans Topluluğu ve 30 Nisan’daki kapanış konserinde kendine özgün ve bir bakıma cesur denemeleriyle göz doldurmaya başlayan Ankara Gençlik Senfoni Orkestrası’nın şef Orhun Orhon ve genç Keman Sanatçısı Evlin Hoxha-Ganiyev ile vereceği konser… 32. kez düzenlenen Uluslararası Ankara Müzik Festivali’nin programı dopdolu olacak.

Sponsorluk bütçeleri olan şirketlerin “Ankara’da yapılması” yanılgısından dolayı festival; yıllardır özel sektör desteğini istenen seviyede almıyor. Bu nedenle, büyük zorlukları sanatseverlere fark ettirmeden çözerek festivali yaşatan Sevda Cenap And Müzik Vakfı gösterdiği mücadeleyle, Ankaralı sanat toplulukları ve sanatçıları ise verdikleri cansiperane katkıyla; tüm övgüleri hak ediyor.

Zor şartlar altında, hayli keyifli ve başarılı bir program çıkaran festivale dair tüm bilgiler; www.ankarafestival.com adresinden, twitter’da “AnkaraMusic” hesabından ve facebook’ta “ankaramusicfestival” grubundan takip edilebilir.

4.4.2015 / Müzikoloji Portalı www.muzikoloji.org


Yazarın Diğer Yazıları

  • Müzik Üniversitesi İçin Geçmişten Sayfalar...
  • CSO 190. Yaşını Kutladı
  • Bizde Davulcuya Verilecek Kız Yok
  • Daha da Çanakkale'nin 100.Yılı Yok
  • Vengerov Her İki Şapkası ile İstanbul'daydı
  • Kartopu
  • Robot Teo, Orkestraya Karşı
  • Bu Gece Tarihin Akışı Değişti
  • Müzik Psikolojisi
  • Meltem Cumbul Kendi Aşkını mı Anlattı!
  • İnanılmaz Bir Azim Öyküsü: Cam Çocuk Niyazi
  • Kültürel Yağları Eritelim
  • Devlet 'Devlet Sanatçısı'nı Unuttu!
  • Sizler Bizim Heykellerimizdiniz!
  • Ankara 1920'ler...
  • Fehmi Paşa Korusu Yandı, Sıra Varşova'daki Fehmi Paşa'da!
  • Önce Heykeller Yıkılır Sonra Sanatçılar
  • Polonya 600.Yılı Kutluyor, Peki Türkiye?
  • "Opera Bize Uygun Değil" Diyen Olursa Verdi Çarpar
  • Konuşturmadı!
  • Soma'da 'Geride Kalanlar'
  • İşsiz ve Sosyal Güvencesiz Sanatçıların "Sesli" Çığlığı
  • Antalya, Antalya Olalı Böyle Bir Şey Görmedi
  • Kültür Bakanı'na Katılıyorum
  • Bir 23 Nisan Böyle Geçti
  • Bir Düğün Olsa da Gerilsek
  • Sanat: Şehrin Boğduğu İnsanı Rahatlatacak Nefes
  • Belediyelerin Sanatla İmtihanı
  • Yetmez Ama Sanata Evet!
  • Gel Bakalım Donizet Bey!
  • 90 Yıl Önce Ankara'da...
  • Çok Başarılılar Ama Yakında Dağılacaklar
  • Yedek Parça ve Eğitim Merkezi
  • “TÜSAK” Değil Zaten “ULSAK”… Peki Bütçe Ne Olacak?
  • Sonradan Fark Edilen İktidardan Müjde ve Tüsak'a Dair Son Duyumlar
  • Gel ve Bir Daha Çal Camilo!
  • Bu da 'Fantastik Senfoni' Derbisiydi!
  • TRT Müzik mi 'Eğlence' mi?
  • Bu Çocukları Cumhuriyet Yetiştirdi
  • Nevşehir’de CSO, Evinde Gibiydi
  • İdil Biret’in Gurur Gecesi
  • Bodrum'da Angela Rüzgarı Esti
  • Genç Cumhuriyetin Kültür “Dayatması”
  • Türk Marşının Babası, Afganlar'ın Donizetti'si
  • Ankara'da Gençlerin Gecesi
  • Hiç Olmazsa Bugün Olsun Üngör’ü Unutmasak!