Ankara'da Gençlerin Gecesi

 

ERSİN ANTEP

Defter

30.Uluslararası Ankara Müzik Festivali’nde

GENÇLERİN GECESİ

 

40 yıllık tarihi ile Türkiye’nin köklü müzik kuruluşlarından biri olan Sevda Cenap And Müzik Vakfı’nın düzenlediği 30. Uluslararası Ankara Müzik Festivali’nin 13 Nisan Cumartesi akşamki programı; Beste Yarışması’nda ödül kazanan eserlerin de seslendirildiği Ankara Gençlik Senfoni Orkestrası(AGSO) konserine ayrılmıştı. Genç şef Orhun Orhon’un 2011 yılında kuruluşuna öncülük ettiği orkestra, özel yapısı ile sıra dışı bir geçmiş ve geleceği işaret ediyor. 2013 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nde de aday gösterilen orkestra, iki genç Türk bestecinin yeni eserlerinin dünyada ilk seslendirişlerini yaparak göz doldurdu.

 

Vakfın 40. ve festivalin 30.yılı şerefine açılan, başkanlığını Besteci İlhan Usmanbaş’ın üstlendiği jürinin kararıyla dereceleri belirlenen eserlerden Utar Artun’un “Paradoks” (ikincilik) ve Eray İnal’ın “Anadolu Rapsodisi” (üçüncülük) ilk kez seslendirilirken, Gagauz Türkleri’nin ilk senfonik eseri olma özelliğine sahip Ivan Celak’ın “Gagauz Süiti” ise mansiyona değer görüldü, ancak seslendirilmedi. Artun’un, çalgılamadaki orantılamayla oluşan matematiğe daha önem verdiği, İnal’ın ise ezgiselliği yeğlediği eserleri; AGSO icrasıyla pek beğenildi. Ödüller sahnede verildi.

 

Konserin ikinci yarısında AGSO Bakır Nefesli Yedilisi, küçük bir dinleti sundu. Özellikle Doruk Gönentur(trompet) icrasıyla öne çıktı. Ardından AGSO, Mahler’in “Ölü Çocuklara Şarkılar” adlı beş şarkıdan oluşan eserini Bas Erdem Baydar ile seslendirdi. Baydar, aksanı ve şaşmaz tonları ile başarılıydı. Orhon, orkestra ile iyi bir diyalog sağlamış biçimde güven verdi. Korangle icracısı, sehpasındaki diğer obuacılarla birlikte gecenin en başarılarındandı. Bakır nefesliler de öne çıkan gruplardan oldu.

Festival içeriği www.ankarafestival.com adresinden takip edilebilir.

15.04.2013


Yazarın Diğer Yazıları

  • Müzik Üniversitesi İçin Geçmişten Sayfalar...
  • CSO 190. Yaşını Kutladı
  • Bizde Davulcuya Verilecek Kız Yok
  • Daha da Çanakkale'nin 100.Yılı Yok
  • Vengerov Her İki Şapkası ile İstanbul'daydı
  • Kartopu
  • Robot Teo, Orkestraya Karşı
  • Bu Gece Tarihin Akışı Değişti
  • Müzik Psikolojisi
  • Meltem Cumbul Kendi Aşkını mı Anlattı!
  • İnanılmaz Bir Azim Öyküsü: Cam Çocuk Niyazi
  • Kültürel Yağları Eritelim
  • Devlet 'Devlet Sanatçısı'nı Unuttu!
  • Sizler Bizim Heykellerimizdiniz!
  • Ankara 1920'ler...
  • Fehmi Paşa Korusu Yandı, Sıra Varşova'daki Fehmi Paşa'da!
  • Önce Heykeller Yıkılır Sonra Sanatçılar
  • Polonya 600.Yılı Kutluyor, Peki Türkiye?
  • "Opera Bize Uygun Değil" Diyen Olursa Verdi Çarpar
  • Konuşturmadı!
  • Soma'da 'Geride Kalanlar'
  • İşsiz ve Sosyal Güvencesiz Sanatçıların "Sesli" Çığlığı
  • Antalya, Antalya Olalı Böyle Bir Şey Görmedi
  • Kültür Bakanı'na Katılıyorum
  • Bir 23 Nisan Böyle Geçti
  • Bir Düğün Olsa da Gerilsek
  • Sanat: Şehrin Boğduğu İnsanı Rahatlatacak Nefes
  • Belediyelerin Sanatla İmtihanı
  • Yetmez Ama Sanata Evet!
  • Gel Bakalım Donizet Bey!
  • 90 Yıl Önce Ankara'da...
  • Çok Başarılılar Ama Yakında Dağılacaklar
  • Yedek Parça ve Eğitim Merkezi
  • “TÜSAK” Değil Zaten “ULSAK”… Peki Bütçe Ne Olacak?
  • Sonradan Fark Edilen İktidardan Müjde ve Tüsak'a Dair Son Duyumlar
  • Gel ve Bir Daha Çal Camilo!
  • Bu da 'Fantastik Senfoni' Derbisiydi!
  • TRT Müzik mi 'Eğlence' mi?
  • Bu Çocukları Cumhuriyet Yetiştirdi
  • Nevşehir’de CSO, Evinde Gibiydi
  • İdil Biret’in Gurur Gecesi
  • Bodrum'da Angela Rüzgarı Esti
  • Genç Cumhuriyetin Kültür “Dayatması”
  • Türk Marşının Babası, Afganlar'ın Donizetti'si
  • Ankara'da Gençlerin Gecesi
  • Hiç Olmazsa Bugün Olsun Üngör’ü Unutmasak!